Co jest głównym zadaniem brandingu?
Budowanie zapamiętywalności marki.

Zanim potencjalny klient zostanie Twoim faktycznym klientem, będzie miał z marką przynajmniej kilka kontaktów. Każdy z tych kontaktów to szansa, aby wzmocnić pozycję Twojej marki w jego świadomości.

Im częściej klient ma kontakt z marką, tym lepiej ją „zna”. A im bliższa znajomość, tym większe zaufanie. Ludzie po prostu chętniej wybierają marki, które lepiej znają.

Nazywamy to „efektem samej ekspozycji” i jest to chyba najważniejszy mechanizm psychologiczny, na którym bazuje brand marketing, czyli budowanie marki.

Ale ale! Wyzwanie polega na tym, żeby mózg klienta zaliczył każde takie przelotne spotkanie, jako kontakt z dokładnie Twoją marką. Tylko wtedy nastąpi wzmocnienie pozycji Twojej marki w głowie klienta.

Brzmi dziwnie? Wczuj się w rolę klienta! Przegląda media społecznościowe lub inne media i przed oczami przelatuje mu materiał Twojej marki – reklama, post itp.

Branding jest właśnie tym elementem, który sprawia, że mózg klienta zaliczy każde przelotne spotkanie jako kontakt z Twoją marką.

Twój branding potrzebuje 3 elementów:

Symbol

Symbol to element niosący znaczenie – pomaga zapamiętać markę.

Symbolem marki i jej najważniejszym elementem brandingu zazwyczaj (ale nie zawsze) jest logo.

Jeśli w głowie klienta pojawi się szufladka z informacjami o Twojej marce, to logo będzie etykietą tej szufladki.

Styl

Styl to zespół charakterystycznych cech – wzmacnia rozpoznawalność materiałów.

Charakterystyczny styl sprawia, że „czujemy markę”, zanim jeszcze zobaczymy jej nazwę czy logo.

Styl marki definiuje Key Visual, czyli charakterystyczna kompozycja kluczowych elementów graficznych.

System

System to uporządkowany zbiór elementów – pozwala zachować spójność i powtarzalność.

Spójność jest kluczowa, aby wszystkie „punkty styku” wzmacniały pozycję marki w świadomości klienta.

Systemu pilnuje Brandbook, który stanowi swoistą instrukcję obsługi brandingu go w praktyce.

Chcesz się dowiedzieć więcej? Obejrzyj poniższy materiał!